Ana Sayfa > Kategori Dışı > Bankadan Hesap İşletim Ücretini Geri Almak ..

Bankadan Hesap İşletim Ücretini Geri Almak ..

Bankaların her yıl iki defa aldıkları hesap işletim ücretlerini geriye yönelik olarak almanın yolu varmış. Ekşisözlük’teki bir arkadaşın açıklamalarını birebir koyuyorum:

 

“Mümkündür. şimdi bunu açıklayacağım. bizzat bu yolla 2,5 yıllık kesilen tüm hesap işletim ücretlerimi geri aldım (180 tl). (bkz: denedim %100 çalışıyorbu da ispatı olsun. (3 farklı işlemde toplam 179 tl yatırılmış, ertesi günü de çekmişim)

öncelikle yazacaklarım geyik veya trolleme falan değildir. herkesin kullandığı ve hemen hemen her banka hesabından 6 ayda bir kesilen 50 tl civarındaki paranızı nasıl geri alacağınızı açıklıyorum. bu işlem geriye dönük olarak 10 yıllık tüm hesap işletim ücretlerinizi geri almaya yarar. yani herkesin işine yarayacak bir şey. dikkatle okumanızı tavsiye ederim. lütfen zaten entry’de yazan şeyler için mesaj ışığımı yakmayın. güzel kızlar tanışmak için bu entry’den başka bahaneler bulsun lütfen*. burada bahsetmediğim veya unuttuğum bir şeyler olabilir, bunlar için tabii ki mesaj atabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. şaka bir yana bu konuda diğer başlıkta yazdığım şeyden dolayı “nasıl yaptın” sorusunu çok aldım ve mesaj yeşilim sönmedi. ben de bu başlığı açarak nasıl geri alınacağı anlatmayı istedim.

neyse açıklamaya başlayalım:

- şimdi bankaya gidiyorsunuz, “hesabım açıldığından beri yapılan tüm işlemlerin dökümünü istiyorum” diyorsunuz. burada önemli olan hesap işletim ücretimizin kesilmiş olduğunu gösteren işlemleri bulmak ve bunların makbuzlarını almak. bankaya gidip “son 10 yılın hesap işletim ücreti makbuzları” derseniz banka uyanır ve bunları size vermek istemez. ekstra ücret talep edebilir vs. yemeyin bunu. hepsini istiyorum deyin, ağzınızdan hesap işletim ücreti lafını kaçırmayın. ben internet şubesinden çıktı almayı tercih ettim, ama 5-10 yıl uzun süreler, hepsi olmayabilir belki internet şubesinde. bazı bankaların internet şubelerinde arşiv kısımları var, oraları karıştırmanız gerekebilir. bankadan aldığınız dökümdeki hesap işletim ücreti olarak kesilen yerleri bulup onların fotokopisini çektiriyosunuz. ya da internet şubesinden o işlemlerin çıktısını alıyorsunuz. bu belgeler 1. kanıtımız.

- sonra kesilen bu hesap işletim ücretlerine itiraz için bankaya iadeli taahhütlü postayla bir dilekçe gönderiyorsunuz. dilekçe örneği şu. bu dilekçeyi kendinize uydurun, tarihleri, meblağları kendi dekontlarınızdakine uygun şekilde düzeltin. birden fazla hesap işletim ücreti için başvuru yapacaksanız her kesilen para için ayrı dilekçe yazmanıza gerek yok, hepsini tek dilekçede belirtebilirsiniz. ben böyle yaptım. “x tarihinde y lira, z tarihinde xy lira kesilmiştir” falan gibi sıraladım… bankadan 1 hafta içinde falan cevap gelecektir “bizim yaptığımız işlem kanuni” diye. bu işlemden sonra da geri yatıranlar varmış ama genelde iplemiyorlardır sanırım. siz de onların cevabını iplemeyin, işlemlere devam edin. o cevabı da evrak olarak yanımıza alıyoruz. tabii ki yazdığımız dilekçeyi de dosyamıza ekliyoruz. 2. ve 3. kanıtlarımız da bunlar (dilekçemiz ve gelen cevap).

- internetten bu konuyla ilgili örnek mahkeme kararının çıktısını alıyorsunuz. o örnek mahkeme kararı şudur. ancak şu ve şu 2 kararı da vermemiz gerektiği söylenmiş. bunları da çıkartın dosyanıza ekleyin. bunlar da 4. kanıtımız. bunu da başvuru dosyamıza koyalım.

- tüketici sorunları hakem heyetinin belirlediği şablonda bir dilekçe var, onun formatına uygun şekilde “benden şu banka şu şu tarihlerde şu kadar, toplamda şu kadar parayı kesmiştir” diye bir dilekçe hazırlıyorsunuz. o dilekçe de şu oluyor. bunun da çıktısını alın, imzalayın. buna da birden fazla alacağınız varsa hepsini sıralayabilirsiniz. bu belgenin aslını vereceğiz. siz yine de bir tane fotokopisini çektirin sizde kalsın, neme lazım. bunu da 4 kanıtımızla birlikte dosyamıza ekledik ve artık tüm dosyalarımız hazır mı? değil..

- bir de kimlik fotokopisi çekin önlü arkalı. bunu da ekleyin dosyaya.

- bankaya yolladığımız iadeli taahhütlü postaya gelen cevaba bakın, ne zaman yollandığı yazar. o tarihten sonra 30 gün bekliyoruz ki bankanın 30 gün içinde size ait olan parayı geri yatırmadığı kesinleşsin. artık tüketici sorunları hakem heyetine başvurmaya hazırız.

şimdi tüm evraklarımızı kontrol edelim ve bir dosyaya koyup kaymakamlığa gidelim.

evraklarımız sırasıyla şunlar olacak:

1. hesap işletim ücretlerinin kesildiğini gösteren dekontlar.
2. kesilen ücretler için bankaya yolladığımız dilekçenin fotokopisi.
3. bankanın dilekçemize yolladığı olumsuz cevap.
4. örnek mahkeme kararları
5. kaymakamlığa* vereceğimiz dilekçe
6. önlü arkalı kimlik fotokopisi

bu belgeleri alıp kaymakamlığa gidiyoruz. yalnız bazı ilçelerde yargıtay bu kurumlar için takipsizlik kararı vermiş. örneğin ankara yenimahalle bunlardan birisi. ben istanbul anadolu yakasındaki bir kaymakamlıktaki tshh’e başvurdum ve paralarımı geri aldım. buna dikkat edin. zaten öyle bir şey varsa gittiğiniz kaymakamlıktan size söyleyeceklerdir. o olmazsa başka yere gidersiniz. paranızı bırakmayın, peşinden koşturun.

kaymakamlıkta 1 dakkada işleminizi alıyolar, 2,5 ay sonra da paranız yatıyor. toplamda 3 ayı bulan bi süreç ama paranın geri dönmesi kesin. bu paraları kesin olarak geri alıyorsunuz. ben aldım. bu ülkede kanun varsa adaleti er ya da geç sağlıyorsunuz. birileri hadsizlik yaparak sizin cebinizdeki parayı sizden zorla alıyorsa buna bakıp kalmayın, hakkınızı arayın. bu işlemler uzun gibi durmasına rağmen en fazla 1 gününüzü alır toplamda hepsi. kaymakamlıkta da sıra falan yoktu, gittim, verdim dilekçemi çıktım.

umarım sözlükçülere ve sözlüğü dışarıdan okuyanlara faydam olur ve bu yolla hakkınız olan yüzlerce lira paranızı geri alırsınız. toplamda yüz binlerce lirayı tekrar ekonomiye kazandırmış oluruz.

artık beni de görürsünüz.. güzel hatunlardan gelecek bi kahve teklifine de hayır demem*.

— edit —

soranlar oldu, bankanın şubelerine mi yoksa genel müdürlüğe mi gönderiyoruz dilekçeyi diye. genel müdürlüğe gönderiyorsunuz arkadaşlar. ayrıca bu entry’le ilgili sayısız mesaj aldım, hepsini cevaplamaya çalışıyorum. ama bi tane de hatun yazmamış gel kahve içelim diye, üzdünüz beni*

ayrıca, kredi kartı ve çekilen kredilerin dosya masrafları için de aynı süreç geçerli ama bunların dilekçeleri ve mahkeme kararı örnekleri farklı tabii ki. onları da tüketiciler.org adresinden öğrenebilirsiniz. ancak çekilen kredilerin dosya masraflarını geri alma konusunda bazı bankalar itiraz sürecini kazanabiliyorlarmış. bunu da aklınızda bulundurun.

bir de sürecin 2,5 ay olmasının asıl sebebi, bankanın sizin dilekçenize itiraz etmesi. bu itirazın haksız bulunması falan, bu süreçler uzun sürdüğü için o kadar süre alıyor. korkmayın yatıyor para.

en çok gelen sorulardan biri de bu işlemin kapanmış hesaplar için yapılıp yapılamayacağı. evet kapanmış hesaplar için de yapıyor olabilmeniz gerekir çünkü o para sizin kanuni hakkınız. ama süreç sonunda paranın nereye yatacağı konusunu maalesef bilmiyorum. bu konuda bilgisi olan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim.”

Alıntıdır: http://beta.eksisozluk.com/hesap-isletim-ucretini-geri-almak–3679614

Kategoriler:Kategori Dışı
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: