Boot ekranında ‘Earlier Version Of Windows’ yazısı sorunsalı ..

Aylardır Windows XP kurulu olan bilgisayarımı sonunda Windows 7’ye geçirebildim. Onca yedekleme ve windows kurulumu uğraşından sonra sonunda daha performanslı ve görsel olarak beni tatmin eden bir işletim sistemine sahip olmuştum. Ancak açılış ekranında, bilgisayarımda Windows XP kurulu olmamasına rağmen, bilgisayarın hangi işletim sisteminde başlaması gerektiğini soruyordu. Bu durum hak verirsiniz ki çok sinir bozucu bir durum.

Konunun çözümünü internette araştırdığımda aslında çözümün çok basit olduğunu gördüm. Eğer böyle bir sorunla karşılaşırsanız yapmanız gerekenler şu şekilde:

1) Command Prompt (Komut Satırı) yönetici modunda çalıştırılmalı (Bunu yapabilmek için dosyaya sağ tuşla tıklayarak ‘Run as administrator’ demeniz gerekiyor)

2) Açılan siyah ekrana bcdedit yazıp Enter’a basılmalı

3) Karşımızdaki siyah ekranda Windows Boot Loader üzerinde görünen kayıtlı işletim sistemleri görünecek. Burada herkesde farklı çıktı görünebilir. Ancak “Windows Legacy OC” Loader kısmında “identifier” bölümünde “<ntldr>” yazdığını göreceksiniz.

Bu noktada, siyah ekranda karşımıza gelen kısma, bcdedit /delete {ntldr} /f yazılmalı.

4) Eğer ekranda ‘The operation completed successfully.’ yazısını görüyorsanız işlem başarılı olmuştur ve bilgisayarı tekrar başlattığınızda bu seçim ekranı gelmez.

bcdedit çok güçlü bir windows bileşenidir. Bu nedenle bu bileşeni kullanırken dikkatli olmakta fayda bulunmaktadır.

Bir Cevap Yazın

