XmlSerializer ve Specified kelimeciği ..

Geçenlerde bir proje üzerine çalışıyordum. Farklı geliştirme ortamlarında uygulama geliştiren bir arkadaşım kendi webservislerinin wsdl dosyasını verdi. Wsdl dosyasından Visual Studio Komut İstemi’ni kullanarak proxy class’ı oluşturdum. Class’ın içerisinde webservis requestlerinde gönderilecek parametrelerin yanı sıra aynı request’in sonu Specified ile biten bool tipinde kopyalarının da olduğunu farkettim. Örneğin;

public string TaxNumber;
public bool TaxNumberSpecified;

Projede request ve response değerlerini loglamak için XmlSerializer kullanıyordum. Sonunda Specified kelimeciği olan  parametrelerin loglanmadığını farkettim. Bayağı bir kafayı patlattıktan sonra Specified kelimeciğinin XmlSerializer için özel bir anlam içerdiğini gördüm. Bu kelimeciği sonuna eklenen bool tipindeki değişkenler XmlSerializer için bir kontrol property’si olarak kullanılıyor. Yukarıdaki örnekten yola çıkarsak TaxNumberSpecified değişkeni TaxNumber parametresinin loglanıp loglanmayacağını XmlSerializer’a bildiriyor. Eğer TaxNumberSpecified değişkeninin değeri true ise TaxNumber değeri serialize ediliyor, aksi takdirde TaxNumber değerinin serializasyonu yapılmıyor.

Bir Cevap Yazın

