Xperia Arc 4.0.4 – 4.1.B.0.597 Root (Türkçe Anlatım) ..

Daha önce aynı konuyu İngilizce bulduğum bir metini referans alarak paylaşmıştım. Uzun zaman sonra kendim bizzat deneyerek yaptığım bir halini daha paylaşmak istiyorum. Öncelikle bu işlemi yaparken tüm sorumluluğun kendinize ait olduğunu unutmayın, ama herhangi bir problemle karşılaşacağınızı düşünmüyorum:

Yapacağımız işlemler için unlock bootloader kilidinin açık-kapalı olması önemli değil. İşlemler sırasında eğer bilgisayrınızda antivirüs programı kurulu ise devre dışı bırakınız. Veri kaybı yaşamanız ihtimaline karşı önemli bilgilerinizi yedekleyiniz.

 

XPERIA ARC/ARC S / RAY 4.1.B.587 ROOT

1 – Öncelikle Flashtool 0.9.0.0 yükleyelim.

2 – Gerekli yazılımlar ve kernel buradan indirelim

3 – Flashtool / drivers klasöründeki driveri kuralım.

İşlemler :

1) KERNEL – İndirdiğimiz dosyaları masaüstüne çıkartın. Zipten çıkan dosyalardaki kernel (ftf) uzantılı telefonumuza ait olanları flashtool içindeki firmware (c:\flashtool\firmware) klasörüne atıyoruz. Telefonumuzu kapatmadan USB hata ayıklamasını ve bilinmeyen kaynakları açıyoruz.

İlk önce telefonumuza verdiğimiz ilk .562 (LT15i) kernelini flashtool ile yüklüyoruz.
NASIL : Telefonu kapat, flashtool’u aç. Flashtool’da “yıldırım” işaretine tıkla. Çıkan kutucukta “flashmode” seçip ok de. Çıkan pencerede “A.0.562” seç ve ok e tıkla. Çıkan pencerede telefonu bağlamanı istiyor, telefonun geri tuşuna basarak kabloyu bağla ve bekle. Kernel flaşlama bittiyse işlem tamam demektir. Telefonu çıkarıp açın.

2) ROOT – Daha sonra telefonumuzu açıp indirdiğimiz dosyadan root yapıyoruz.
NASIL : Flashtoolu kapatıyoruz (önemli). Telefon açık bir şekilde bilgisayara bağlıyoruz (USB hata ayıklamasını ve bilinmeyen kaynakları aktif yapıyoruz) indirdiğimiz dosyanın içerisinde root klasörü mevcut. Root klasöründe “runme.bat” dosyasına iki kere tıklıyoruz.
İşlemler bitene kadar bekliyor ve kesinlikle müdahele etmiyoruz (Telefon birkaç kez reset atabilir). İşlem bitince root olacaktır. “ALL DONE ” yazısını görüğünüz zaman işlem bitmiştir. Programı kapatıyoruz ve menüye girip bakıyoruz. Menüde Superuser uygulaması gelmiş ise işlem tamam demektir. Şimdi ikinci kernel “B.0.587” i (LT15i) yukardaki gibi aynen flaşlıyoruz.

Sonrasında root’lu telefonumuzun keyfini çıkartıyoruz😉

Xperia Arc 4.0.4 – 4.1.B.0.597 Root (Türkçe Anlatım) ..” üzerine 13 yorum

    • Bi yanlışlık yapmışsındır mutlaka. Anlatıldığı gibi yaptım ve telefonu root etmeyi başardım🙂

  1. Bir defasında benim de başıma gelmişti, B.0.587’yi yükledikten sonra telefon düzeldi ve rootlandı. İşlemi başından sonuna tamamladınız mı?

  2. arc ve android 404 var benim teldede ekran gitti B.0.587′yi yükledikten sonra telefon düzeldi
    “A.0.562″ ile tel ekran gidiyor

  3. arkadaşlar işlemin ilk aşamasında a.0.562 yi yapmaya çalışırken geri tuşuna basılı usb yi taktım yıldırım proframından bişeyler yükledi sonra 2 aşama için telefonu usb den çıkarıp açmaya çalıştım açılmadı bir daha sorun ne olabilir lütfen yardım edin

    • Telefonunuz açılmasa bile, yine de B.0.587’yi yüklemeye çalışın, telefon düzelecektir. En kötüsü PC Companion ile onarmayı deneyin. Yukarıda nasıl yapılacağı ile ilgili link verilmiş.

Bir Cevap Yazın

