Bilgisayar ekranının parlaklığını ayarlama ..

Geçenlerde Windows 7 işletim sistemi yüklü olan bilgisayar ekranının parlaklığını ayarlamak istediğimde kısayol tuşlarının çalışmadığını farkettim. Sonrasında Kişiselleştir (Personalize) -> Görüntü (Display) -> Parlaklığı Ayarla (Adjust Brightness) seçeneğinin de bulunmadığını farkettim. Ekranım parlak kalmıştı ve bu da canımı sıkmıştı.

Sonrasında aşağıdaki adımları izleyerek sorunumu gidermeyi başardım:
1) Denetim Masası’ndan (Control Panel) Aygıt Yöneticisi’ni (Device Manager) açtım.
2) Monitör (Monitors) seçeneğinin altından Generic Pnp Monitor yazısının üstüne sağ tuşla tıklayıp Kaldır (Uninstall) seçeneğini seçtim.
3) Açılan pencerede bir checkbox vardı ve onu işaretleyip Tamam’a (OK) bastım.
4) Yukardaki menüdeki Dosya’nın (File) yanındaki İşlem (Action) seçeneğinden Donanım Değişikliklerini Tara (Scan For Hardware Changes) seçeneğine tıklayıp arama yaptım.

Bu işlemler sonucunda monitör driver’larını kendi kendine yükledi ve parlaklık ayarı yapabileceğim seçenek geri geldi. Ayrıca kısayol da çalışır vaziyetteydi. Siz de aynı şekilde bu sorunu giderebilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

